Tjugofyra komma två

Vet ni vad? Imorse när jag ställde mig på vågen visade den äntligen 70kg. Min målvikt! Det innebär nämligen att mitt BMI krypt ner till 24,2 och jag inte är överviktig längre (gränsen går vid 25). Fatta glad jag är! För ett par år sedan låg min BMI på 28,7 så det här känns verkligen fantastiskt. Jag tror jag varit överviktig i nästan hela mitt liv.

Jag tänker fortsätta vara nyttig förstås men så mycket smalare än såhär behöver jag nog inte bli. Jag har ju nått mitt mål nu, samma gamla skavanker är förstås kvar men de är mycket mindre än förut. Jag tror det är viktigt att veta när man ska sluta, annars blir man ju aldrig nöjd med sig själv. Kondisen är nog lite förbättrad av alla tidiga morgonpromenader, det kändes när jag gick och simmade i fredags. Förut kändes det trögt att orka 1000 meter, men nu gick 1300 relativt lätt.

Vilken bra start på sommaren!

Kommentarer
Postat av: Emma

grattis! jag ska försöka komma ner till 70 med

2009-06-01 @ 14:25:29
URL: http://zewerina.blogspot.com
Postat av: emma

Bra jobbat!!

2009-06-03 @ 00:11:46
URL: http://epetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0