Det är kallt

I Uppsala är det lite mindre snö än på Gotland, men det kompenserar med extra minusgrader. Förresten snöar det nu så snart är det väl lika illa här.



Anyways, igår var det släktmiddag på fancy fancy restaurang, mycket trevlans. Min käre bror har lånat mig några spel till min DS, mycket roligt. Jag och min kära mor har diskuterat senaste avsnitten av Lost, mycket intressant.

Imorrn åker jag hem igen och har sportlov och jobbar.

I min författarsjäl har drömmen om skapelsen av ett litterärt mästerverk återupplivats från sin sömn. Det har brainstormats och antecknats och funderats och klottrats sida upp och sida ner med skräp, jag vill verkligen, jag vill jag vill kunna skriva. Brottas för tillfället med frågan om jag vågar skriva på engelska istället. Ibland känns svenskan så begränsad, men jag har ingen aning om vilken språklig kvalitet min engelska text skulle ha. Tänk om de bara skulle skratta åt mig på de stora brittiska förlagen.

Att skriva en bok tar ju ändå ett tag, och förmodligen befinner jag mig inte längre i Sverige om den någon gång blir avslutad. Kommer jag verkligen känna för att publicera någonting endast i Sverige då? Blir inte det väldigt begränsat. Jag vill ju nå ut. Jag vill jag vill.

Kommentarer
Postat av: Brax

skriv på engelska. tycker alltid att det känts som ditt egentliga språk på något vis, plus att du ändå spenderar så mycket tid i England (och ännu mer framöver)

2009-02-22 @ 17:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0