Brax om Mainstream vs. alla andra:

"det ligger någonting i det du säger. själv tycker jag att emo/alternativ-kulturen är minst lika mainstream som fjortiskulturen - där snackar vi riktig gruppmentalitet där alla lyssnar på samma sak och bär samma kläder för att finna en plats i gruppen. mainstream är lite diffust och jag tycker faktiskt att det är en ganska orättvis term som borde utbytas mot grupptryck. man borde inte bli klassad som smaklös bara för att man exempelvis lyssnar på samma musik som många andra.

nu tappade jag helt bort min poäng men.. ja."



Svar: Jo, det kan faktiskt vara sant det där med emo-kulturen. Sub-kulturer i allmänhet känns väldigt utsatta för grupptryck (aha, sub-grupptryck = inte mainstream = mainstream är inte lika med grupptryck).
Äh jag vet inte. Det är faktiskt flummigt det där med mainstream, men jag vet inte vilket ord som förklarar det bättre. Hela fenomenet är ju flummigt.

Och smaklös behöver man absolut inte vara, det vore ju konstigt om det inte fanns någon "mainstream"-låt värd att lyssna på då och då. Nej, jag har verkligen ingen aning om vad min poäng är heller, haha. Ignorera helt enkelt vad jag rabblar om, jag är helt borta. Bara för att jag skrivit en ful engelska-uppsats om kultur, sub-kultur och kulturchock så tror jag att jag är nåt.

Kommentarer
Postat av: Brax

alltså helt ärligt så påbörjade jag skrivandet av den kommentaren med tanken att jag höll med dig, för att sedan märka att jag vid slutet av den inte kom ihåg vad jag ville få sagt, haha.



jag borde inte få vara på internet när jag är såhär tankspridd.

2009-02-17 @ 01:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0