Rudie can't fail

Det sorgligaste som finns är när jag gjort underbart te för att förbereda mig för den kommande skoldagen, som får stå och svalna lite medan jag gör mig i ordning, sedan sätter jag mig och smuttar och teet är så hett och jag dricker så långsamt och klockan tickar och till slut måste jag hälla bort härligheten om jag inte vill bli sen till skolan. Sorg.

I eftermiddag avgår båten mot Nynäshamn. Vi har ju sportlov nästa vecka här, och jag kommer hem till Uppsala över helgen (åker tillbaka på måndag för jag behöver jobba). Min faster ska vara bortrest när hon fyller jämnt, så imorrn ska släkten ut på restaurang och fira henne i förskott. Mysigt.

Men jag får äta något nyttigt, för nu börjar min kropp snart förgås av onyttighet! Jag har varit alldeles för fokuserad på att plugga och jobba att jag sedan sover hela helgerna och tänker att jag måste ju vila upp mig och äta ordentligt så jag är redo för nästa vecka. Nu börjar det märkas hur konditionen gått ner och aptiten förändras, jag blir allt mindre sugen på vanlig varm mat och mer på olämpligheter. Skärpning! Jag kan ju inte skylla på vintern hur länge som helst, det är dags att hitta på något sätt att röra på mig.

Rapporterar åter när jag befinner mig i Uppsala. Ska se till att fota lite också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0