Vegetariskt handlande



Idag har jag handlat så mycket nyttiga råvaror och roliga matlagningsprylar att det förmodligen kommer spruta vitaminer ur öronen på mig vilken minut som helt. Middagen blev pasta med svampsås gjord på champinjoner, bechamelsås och matlagningsvin (återigen, veggogeggo.blogg.se). Okej, kanske inte världens nyttigaste, men imorrn blir det något med mer grönsaker. :)

Det börjar bli fullt i mitt kök. När jag flyttade in kändes det som jag hade hur mycket utrymme som helst att fylla, men det blir lite såhär när man vill prova nya recept och köper in nya matpaket och tar en deciliter och sen hamnar det i skafferiet... det tar ju ett tag att äta upp stora matförpackningar i ett enmanshushåll. Om jorden gick under imorgon skulle jag säkert kunna överleva enbart på vad som finns i mitt kök i minst ett par månader.

(vadå, överdriva? jag?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0