Ideas are best at 3 am

Det blev en lat eftermiddag igår, tittade på snöstormen utanför och drack varm choklad (fast den smakade skit, borde ha hållit mig till mitt te). Jag känner mig alltid så lat när jag inte jobbar, även om det var på grund av vädret och även om jag hade en massa att packa hemma. Bara 2 dagar till på ön, om 5 dagar börjar praktiken!

Kvällssamtalet med Allen höll i sig halva natten, vi lyssnade på Queen och brainstormade om romanen. Nya karaktärer föddes, vissa problem börjar få sin lösning och pusselbitar falla på plats. Och min huvudperson har fått ett förnamn! Namn kan vara svårare än man kan tro, vissa av mina kommer nog vara namnlösa tills karaktärerna är klara. Ännu återstår vissa hål att fylla, men själva huvudplaneringen börjar faktiskt likna något. Åh vad frustrerande att jag inte bara kan berätta ALLT, nuuu. Hur kul är det för er att läsa hur bra det går om ni inte vet något om handlingen liksom? Haha, men jag måste lägga band på mig, annars kommer allt bli alldeles för splittrat och överanalyserat alldeles för tidigt. Jag måste komma en bit på väg först.

Vad jag kan säga är att handlingen utspelar sig ett antal årtionden framåt och tiden och handlar mycket om vad som hänt med musikbranschen, varför, och vad det får för konsekvenser både ur ett större sammanhang och ur perspektiv av vissa individer, främst unga människor, i denna nya värld. Kalla det science fiction, eller politisk propaganda, eller en kärlekshistoria till hyllning av musiken om ni vill. Jag vet bara att jag känner så väldigt starkt för projektet, vill bara få ut allt jag har att säga, allt i ett.
Mitt lovechild. Min debutroman. Jag vill så gärna att det ska bli så.

Kommentarer
Postat av: Brax

det kommer att gå skitbra ska du se!

2009-03-25 @ 22:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0