SJ, SJ, gamle vän

Haha lite förvirrat på SJ igår?

Skulle åka Gotland - Uppsala och först var jag en timme sen till Stockholm så jag fick ta tåget 22.11 istället för 21.11. Sure, no problem. Cirka 22.05 strosar jag in på perrong 3 som vanligt, när jag ser att skylten som informerar om att detta är Uppsala-tåget plötsligt slockar. Va? Alla på perrongen börjar gå i motsatt riktning. Va fan nu då... Springer tillbaka in på stationen med mina två stora väskor och ser att man ändrat avgången till perrong 13 istället, och det är typ 4 minuter innan tåget går.

Var *** är perrong ***** tretton!?


Springer runt och är förvirrad och försöker följa skyltar, nummer 13 visar sig vara en SL-station och jag är helt övertygat över att någon dragit ett aprilskämt eller nåt, men eftersom klockan är 22.09 och jag inte känner för att vänta en timme till på nästa tåg så går jag på. Rösten i högtalaren säger "Jaa... hmm... välkomna ombord damer och herrar, eh... det här blev ju lite konstigt, jag tror aldrig att det hänt förut faktiskt men... ja, vi var tvugna att åka från SL istället... det här är alltså tåget mot Uppsala."

Snacka förrvirrat. Men tåget kom iväg i alla fall, passerade Märsta och när vi närmade oss Knivsta bevisade SJ än en gång att de har full koll på läget: "Godkväll damer och herrar, nästa stopp är alltså Märsta. Märsta nästa. Eller eh... nej det är det ju inte, för där har vi redan varit. Nästa stopp Knivsta. Knivsta nästa."

Kommentarer
Postat av: Jos

Haha det är inte lätt på kvällskvisten!

2009-03-29 @ 11:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0