Saker min lågstadielärare lärde mig som jag än idag minns

  • Det svåraste talet i multiplikationstabellen är sju gånger åtta. Det blir femtiosex.
  • Pink betyder rosa på engelska, och det är inte alls lustigt så sluta fnittra.
  • Autumn är den svåraste årstiden att uttala.
  • När månskäran ser ut som ett komma så kommer den att bli större och större.
  • När månskäran ser ut som ett G så går den, blir mindre och mindre.
  • Mensen kommer för att kroppen gråter över att ägget inte blev befruktat.
  • Om ett tio meter långt snöre är tiden som jorden funnits, så är den sista centimetern hur länge människan funnits.
  • Det är ett spöke som byter ut bilden i månads-tavlan längst bak i klassrummet varje månad. Duh.
  • En gråsparv väger ungefär åtta gram.
  • Ett glas rymmer ungefär två deciliter vätska.
  • Riktiga konstnärer skriver sin signatur nere till höger på teckningen.
  • En dag ska jag bli en författare.

Ruth Jonsson var en mycket bra lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0