Nörderi på hög nivå

Framåt fredagseftermiddag hade jag sjuuukt tråkigt och kände mig på lite menlöst humör. Ledig tid och bara regn och smuts ute, och där satt jag i lägenheten och pillade mig i naveln.

Lösningen? Frosseri i pokémon-nörderi!

Perfekt. Installerade en emulator och började spela Pokémon Yellow igen, it's been a while. När den blippiga musiken började gå mig på nerverna deaktiverade jag den och lyssnade på Green Days senaste skiva medan jag spelade istället. Utmärkt tidsfördriv, det är svårt att hitta någon som går att göra samtidigt som man lyssnar på musik utan att bli distraherad, spelandet var lagom monotont. (Btw, snart har jag nog lyssnat tillräckligt för att skriva en recension på albumet, håll utkik.) Dessutom håller det händerna upptagna vilket gör mig mindre rastlös vilket gör mig mindre sugen att onödig-äta av uttråkning.

Slutsats: Pokémon är min nya diet.


Kommentarer
Postat av: Brax

välkommen till sekten. du är nu en av oss

2009-06-05 @ 23:15:11
Postat av: Jennie - Min resa mot drömkroppen

Åh tack!!! Blev lite orolig =)! Jag har ju inte tagit spruta sedan jag var 12 år och det är några år sedan nu =)!

Skönt å veta att det inte är något ovanligt!



Ha en fantastisk dag, glöm inte att viffta med flaggan =)

2009-06-06 @ 10:34:26
URL: http://jennienennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0