Jamen säg det då.

- Ja hej, jag heter Lisa och ringer på uppdrag av ****, har du tid att prata en minut?
- Nej. Ni rinde häromdan och då SA jag att jag inte var intresserad.
- Nej, du sa att du inte hade tid, så då sa jag att vi skulle återko...
- Jaja men det är ju typ samma sak.

Varför kan ni inte säga vad ni menar människor?

Seriöst, vi är telefonförsäljare, vi blir inte särskilt besvikna om ni säger "nej jag vill inte ha nåt" för det hör vi typ 50 gånger om dan i alla fall. Så många människor försöker liksom slingra sig ur utan att faktiskt tacka nej, som om det skulle kännas bättre för mig om ni säger att ni är upptagna istället. I slutändan slösar vi bara både min och din tid, för då måste jag ringa tillbaka vid ett senare tillfälle fast du inte är intresserad.

Tacka NEJ på en gång istället!
(om du verkligen inte kan ge mig 30 sekunder att hinna säga varför jag ringer.)

Kommentarer
Postat av: En graffiti bloggare

Såg att du röstade på min blogg i veckans blogg tävlingen, vill bara kolla in din blogg och säga tack så jätte mycket :D



peace!

2009-06-12 @ 12:41:35
URL: http://graaffitii.blogg.se/
Postat av: T

Är du telefonförsäljare? Får jag fråga en sak: Varför ringer ni ofta på vardagar typ mitt på dagen? De flesta människor är på sina jobb då, och det måste ni väl inse? Nu säger jag inte att DU gör det, men många, och ofta. :D

Har haft semester en vecka nu och varit hemma på dagarna, och jag vet inte hur många försäljare jag tackat nej till. (observera, jag tackar nej direkt)



:D



Jaja, en liten fundering från min sida bara.

Må så gott :)



T

2009-06-12 @ 13:41:55
URL: http://thampoprasit.blogg.se/
Postat av: Lisa

Svar: Vi ringer bara på kvällstid, söndagar till torsdagar klockan 17-21. Jag vet inte vilka företag det är som ringer på dagtid egentligen, men det är inte vi haha!

2009-06-12 @ 13:47:43
URL: http://donnerlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0