Returned from country of beauty and danger

That's right, nu är jag hemma. :)

Tiden i England har varit späckad med både det ena och det andra, underbara och mindre underbara saker. På tåget från Birmingham till Chesterfield hände det mesta av det mindre underbara, i form av en hel del berusade unga män som var mycket påträngande, hotfulla och trakasserande. Det var ett helvete att ingen konduktör gjorde något åt saken, när de till och med drack stora mängder alkohol öppet på tåget och ställde till problem. Jag hade svårt att ens komma av tåget för de var i vägen överallt. Ett officiellt klagomål har framförts till British Railways.

Trevligare nyheter: Allens systerson Oliver är nu fem månader och hur stor som helst. Han tar väl körkort och flyttar hemifrån vilken dag som helst! Vi har ätit onyttigt och blivit tjocka, spelat Playstation 3, firat nyår, spelat gitarr, hittat gamla CD-skivor med nostalgisk 90-tals musik, gått långpromenader och planerat för framtiden.

En veckas utlandspraktik är inbokad, hos lokaltidningen The Chad i Mansfield. Tio veckor kvar, längtar! Ett par andra ställen är på g, mest noterbart en närliggande skola för åldrarna 3-11 där jag blivit erbjuden upp till fem veckor som "Voluntary Teaching Assistant" om allt går i lås med pappersarbetet.

Men nu är jag hemma i lägenheten, imorrn börjar min IV-period med Engelska B i Klintehamn.
07.00-bussen från Slite, woho. Därför förtjänar jag att lata mig ikväll och äta något gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0