21st Century Breakdown

Fuck-a-doodle-doo, Green Day ska släppa nytt album. Det tog ju bara... fem år.

Först mjölkade de skiten ur American Idiot och red på sin mainstream-våg så länge som möjligt, plockade på sig sina grammisar, och sen gick de typ och dog. Spenderade sina pengar och gjorde några välgörenhetssinglar.

Trams. Med U2 också, fy fan.

Nu är väl pengarna slut, för nu klämmer trion ur sig en ny kreation och förväntar sig att de som var fanatiska tonårsflickor för fem år sedan fortfarande ska finnas kvar för att kräla vid deras fötter. Jo tjena.
greenday.com kan man höra en liten snutt från någon låt på albumet som kommer ut i maj. Det låter väl... som förväntat. Som gamla tider. Gamla goda tider.

Ja, klart som fan att jag ska köpa skiten. De var ju ändå mitt första band, min första musikaliska kärlek. Men jag tänker inte kräla vid några fötter. Det lovar jag mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0