1461 dagar!?

Håller på och kollar upp lite utbildningsmöjligheter i England. Planen hittills är att läsa två år på college i Mansfield för att ta ett Higher National Diploma in Interactive Media. Sen är frågan vad man ska göra efter det. Det är möjligt att börja jobba med något media relaterat, det är möjligt att plugga vidare.

Om jag vill bli lärare måste jag göra bra ifrån under mina två HND-år så att jag kan läsa in ett Top-up Degree under ett år, lämpligen en Bachelor's Degree på University of Nottingham. När väl det är avslutat återstår ett år av lärarutbildning, närmaste ställe finns ännu längre bort i en stad jag inte kan stava till.

Fyra år på universitet, liksom. Palla, egentligen.

Men man kan ju alltid läsa två år och sedan börja jobba, det går ju att bestämma sig för att plugga vidare när som helst senare, eller hur?

Kommentarer
Postat av: LSW

sv: jo jag har sett den, och den är jättebra! :)

2009-02-15 @ 17:35:32
URL: http://missawesomeness.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0