Vinter

när dagen blir mörk och när snön faller vit
då skrider hon närmre, då kommer hon hit
och då vet man, att snart är det jul

Är det bara jag som redan känner av lite jul-längtan? Det är ju faktiskt bara 95 dagar kvar. :) Någon snö som faller vit har man väl slutat förvänta sig vid det här laget, det blir inget av med det i alla fall. Men mörkret och kylan, den börjar komma krypande. Jag saknar skridandet i domkyrkan kring lucia! Jag kommer missa Uppsala Musikklassers luciakonsert i år IGEN, är på Gotland och jobbar. Sad! Har grovt med musikklass-abstinens, nu när kören skiter sig också. Det blir individuell sång-coaching istället. Tänk att jag blivit en sån kör-tönt att jag faktiskt saknar att hålla på med klassisk musik. Lite Brahms Requiem skulle inte sitta fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0