Hem till Uppsala

Jaha, nu är jag här igen, mitt barndomshem i Björklinge utanför Uppsala. Kom med båten i går kväll. Har varit ute på morgonen och plockat päron och äpplen från fruktträden, passar på att äta så mycket äpplen jag orkar eftersom jag är allergisk mot nästan alla äpplen som går att köpa i butik (vi tror det är bekämpningsmedlen jag reagerar på).

Om ett par timmar tänkte jag ta bussen till stan, ska gå ut och fika lite med päronen (inte frukterna då, utan människorna), man har ju aldrig tid att prata ordentligt alla tre när man bor så här långt bort. Sen så är det Kulturnatten i Uppsala, så vi får se om vi hittar på nåt kul att göra. Och så handledarutbildning imorrn innan jag drar mig tillbaka till ön.


Från båten.                            Nynäshamn.                         Ros.                                    Päron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0