Jorden kunde ha gått under när jag sov i morse.

Var det bara jag som hade mardrömmar och sov oroligt inatt? Och då visste jag ändå inte om det som jag fick reda på när jag vaknade. Klockan 9.36 i morse (ja, jag sov fortfarande då) utfördes ett experiment i Schweiz som kostade mer än 50 miljarder svenska kronor och gick ut på att återskapa Big Bang-förhållanden genom att köra bitar av atomer i ofattbara hastigheter genom en tunnel och sedan få dem att krocka rätt in i varandra. Vissa experter menar att det skulle kunna orsaka ett litet svart hål som skulle betyda jordens undergång. En artikel i The Sun refererar lätt skämtsamt till del hela och har attityden att VM i fotboll är viktigare än ett livshot för världens invånare. Samma artikel påminner dock om de fantastiska krafter som sätts i rörelse med detta experiment - atomerna ska skickas genom tunneln i en hastighet som motsvarar att åka runt runt i Londons tunnelbana mer än 11,000 varv per sekund. En artikel i Hindustan Times ser mer allvarligt på det hela. Jag citerar: 

"Move over 9/11. 9/10 could be our worst nightmare: the end of the world. That’s if one goes by those opposed to the largest science experiment ever that will be conducted on Wednesday."

Hur det gick har jag inte hört något om än, men jag är ju fortfarande här och jag känner inga skiftningar i graviditeten, vilket jag får ta som ett gott tecken. Kanske var det bra att jag inte fick reda på det här förrän efter det redan hade hänt, annars hade jag väl inte kunnat sova alls. Jag är verkligen inte redo att dö genom att bli insugen i ett svart hål bara för att nyfikna forskare fått storhetsvansinne. Är du?

Kommentarer
Postat av: Elmermupp

Det var allt jag som lyssnade på den ja :) Låten alltså.



Jag drömde också jättedåliga drömmar inättras D: vaknade åtta och kände mig tvungen till att gå upp, för jag kunde inte sova =/

2008-09-10 @ 17:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0