Fredagsmorgon

Jag vaknade nyss klockan kvart över sju och kunde inte somna om, så jag gick upp långt innan väckarklockan gick av. Det har nog aldrig hänt sen jag flyttade hit för ett år sedan. Kanske ville min kropp kompensera för att jag försov mig igår?

Det har varit en lång vecka, jobbat fyra kvällar i rad. Det tar verkligen på en att gå till skolan klockan 9 och inte vara tillbaka från jobbet förrän halv 11. Men jag tror ändå att det är värt det. När väl skatten dragits av (35%, rena jävla stölden) så har mina 59 sälj denna vecka skrapat ihop till 950 spänn. Fortsätter jag med det i några veckor så ligger jag rätt bra till sen.

I skolan är det snart dags för ännu ett gig, gymnasiemässan i Rakethallen nästa vecka. De låtar som är nya för mig denna omgång är Grace Kelly och Timglas. Snacka om olika sång-stilar. Det som känns nervösast med Timglas är att det känns som om så många kan och älskar den låten medan jag aldrig direkt varit ett hardcore Lars Winnerbäck-fan, och så ska jag stå där och låtsas som om jag är cool nog att sjunga en cover på hans mästerverk. Jag har i alla fall lärt mig älska låten sen jag lärde mig den för, umm, typ 22 timmar sedan.

I helgen kommer mina farförälrar till Gotland och hälsar på för att "se hur jag har det", så jag ska hänga med dem och gå på saxofon-konsert. Shit, tänk om jag måste laga min studentmat till farmor, som alltid varit ett geni i köket och lagar ALLT från scratch. Min mat dög för mamma, men farmor...

Nu jäklar ska jag väl äta lite frukost för en gångs skull. Det trodde ni inte! Det känns som om jag ätit helt fel hela veckan, jag känner inte hur hungrig jag är när mitt huvud är upptaget med annat. Igår pallade jag ett äpple som ramlat av grannens träd in i min trädgård, och det var fan det godaste jag ätit på hela veckan.

Så åt fanders med er!
Vi ses väl i skolan, ni som pallrar er dit. :)



Bild från igår, har egentligen
ingenting att göra med någonting.
Den är där för jag gillar den.

Kommentarer
Postat av: Emma

oroa dej inte så mycket dom är släkt och då ska de älska dej och tycka om dej för allt du gör.. ledsen att jag inte kunde komma på våran kör idag, har så mycket jag måste tänka på..

2008-09-26 @ 11:22:34
URL: http://zewerina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0