För det är ju fan mysigt på Donner

Igår kväll var det Donner Kick-Off, faktiskt riktigt mysigt. Kom till Slite teatern för att repa redan klockan 12, men eftersom jag bara hade två låtar så blev det ganska mycket dötid innan aktiviteterna började klockan 16.40. Sen var jag med Emilia och folk, vi var med i sakletartävlingen och sånt, intressant. Eftersom jag var den som föreslagit sakletartävlingen vann jag presentkort på gratis macka och varm dryck i cafeterian, inte helt fel. När det blev middag (hamburgare) var jag hungrig som fan, så det var gott. Det var liksom mysigt, allt folk som sprang omkring och samlade saker och försökte skämma bort lärare och allt vad de gjorde.

  Sen bar det av till konserten i teatern. Mina två låtar låg först i programmet, jag gjorde Queen och Amii Stewart, det var skitkul. :) Längtar till att få höra inspelningen, hoppas det blev bra. När jag väl var klar kunde jag alltså bara slappna av och lyssna på resten av showen, alltid skönt att känna de där trummorna som dunkar så djupt att det känns som hårda hjärtslag ur bröstet. Insåg vilken skillnad det är på scennärvaro och allmän kvalitet på framträdandet sen när jag började här. De har ju blivit riktigt bra! Rör sig mer på scen och så, de såg riktigt coola ut.

  När det roliga var slut begav sig resten av skolan ner till stranden för att kolla på Torstens fyrverkerier, och för oss var det bara att rigga ner. Alla var lite lagom småsega, så det tog en stund. När det väl var dags att flytta fram bioduken blev det dramatik eftersom duken inte räckte till spärrarna på båda sidor utan bara en, den verkade helt enkelt för kort. Efter en hel del trixande kom den till sist på plats. Jag gick hemåt med en mysig känsla i magen. Jag trivs fasen riktigt bra här... för det är ju fan mysigt på Donner.


(btw, video av repetition av "Killing In The Name" finns uppladdad på min Facebook)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0