Filmtips: The Pursuit of Happyness


Om du inte har sett den så rekommenderar jag den starkt. The Pursuit of Happyness är för mig en otroligt berörande film baserad på en sann historia om att aldrig ge upp. Will Smith gör en rakt igenom trovärdig karaktär som Chris Gardner. Det skär verkligen i hjärtat på mig när jag ser honom bli lämnad ensam att försörja sin son, och det hjälper ju förstås inte att 5-åriga Christopher är hur gullig som helst. Chris kämpar med att sälja sina nästintill osäljbara dyra transportabla röntgenmaskiner för att skrapa ihop till mat och husrum för sig själv och sin son, och han tar en chans att finna lyckan när han ansöker till jobb ingen trodde det var möjligt för honom att få. Under 6 månader genomlider han en uttagningsprocess utan lön och ger inte upp trots att han och hans son knappt har mat på bordet, förlorar sin lägenhet och tvingas sova i stödcenter för hemlösa. Väldigt sorgligt, väldigt inspirerande. Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0