Farmor, farfar, fanfarer, fika och Fårö

eller promenader, paj, poeter och pastasås.

Det är bara några av sakerna som min helg inkluderat. Tyvärr har den inte inkluderat något bloggande, av två anledningar. Dels hade jag inte så mycket tid, och dels hade jag ingen laddare till min dator, så den dog. Återstånden från de döda på den tredje dagen, eller nåt.

Farmor och farfar anlände på lördagen. Jag har nog aldrig spenderat så här lång tid med dem ensam, det var faktiskt riktigt mysigt. Man vet aldrig när jag får tillfälle att prata med dem ordentligt nästa gång, om någonsin. Vi tog en promenad runt Slite, sedan värmde farmor en squash-paj som hon tagit med. Gott. Om det finns en himmel så äter man bara farmors mat där, jag lovar. På kvällen gick vi på en konsert i kapellet tvärs över gatan. Det var en saxofon-kvartett som spelade, med en solist på akustisk gitarr. Helt okej faktiskt, lite lagom långt, och de verkade uppskatta det, det var lite 40 och 50-tals visor och så.

På söndagen tyckte farfar att vi skulle åka över till Fårö eftersom jag aldrig varit där, så vi drog dit och fotade raukar och sånt (lite bilder kommer upp så småningom på min bilddagbok). Blåsigt och kallt som in i helvete var det! Sen var vi bjudna på fika hos moster Margareta. Hon känner inte min farmor och farfar särskilt bra, men de kom bra överrens, pratade och pratade. Till sist åkte vi hem och jag lagade mat. Jag visste att maten fått godkänt när farmor bad om receptet på min pastasås. Success!

Det sorgliga som hände var att Allens hamster Borat rymde. Jag älskar den där hamstern, han är så söööt. Hans mamma hade förmodligen glömt buren öppen, för han smet och försvann. De letade överallt, men han fanns ingenstans. Skumt. Allen tycker i alla fall att det är bra att han får leva sina sista hamster-dagar i frihet. Han trivs kanske bättre så. Eller så kommer han kanske tillbaka en dag?

Naj, nu ska jag göra nåt produktivt, hade jag tänkt. Måndags-plikterna kallar!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha! så då har du varit på en liten tripp till himlen om du har ätit din farmors mat:P

2008-09-29 @ 13:56:47
URL: http://zewerina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0