Dreamweaver

Idag hade vi Multimedia A vilket blir mer och mer intressant ju mer vi lär oss hantera hemsidor i Dreamweaver. De andra verkar inte fullt lika entusiastiska som jag, men jag tycker verkligen att det är sjukt roligt! Kanske är jag så glad att det går bra eftersom det här ligger väldigt i linje med mitt slutmål: 

HND in Interactive Media
West Nottinghamshire College

Efter gymnasiet planerar jag flytta till England, där börja på West Nottinghamshire College och först ta en Foundation Degree så att jag kvalificerar mig för en HND. (Se kursbeskrivning här.) Jag känner på allvar nu att jag verkligen vill!

Idag gjorde jag alltså en video hemsida som länkar till tre videoklipp. Synd att de inte ligger uppe på någon server än så att jag kan länka men det såg ut så här:




Arbetet i Dreamweaver.



Hemsidans förstasida.



Hemsidans andra sida som länkar vidare till video.


Kommentarer
Postat av: Blobb

OJ vad roligt! Har försökt lära mig dreamweaver(liksom Photoshop, C++, GIMP och HTML), men gav upp ganska så snabbt(liksom med Photoshop, C++, GIMP och HTML)

Värt att ha det som en kurs. Då lär man sig ju det verkligen...



btw så har Hostgator bra priser för servers

2008-09-14 @ 18:57:08
URL: http://neil.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0