Lycka

Location: Uppsala

Åh. Jag mår nästan som allra bäst när jag får strosa ensam i städer och uträtta mysiga små ärenden. I går var jag ut på stan iklädd mammas långa svarta kappa för att köpa teaterbiljetter och 18 månaders kalenderblad. Det var det mysigaste jag gjorde på hela dan. Kände mig alldeles glad en lång stund efteråt.

Jag och pappa hade kör-lektion igår. Klant-Lisa hade förstås lyckats glömma sitt fina körkortstillstånd på Gotland, så det blev inget körande för min del, men jag lärde mig en hel del ändå. Sen åkte vi in till stan för gå till tandläkaren och diskuterade trafikskyltar längs vägen. Oj va töntigt det låter, men det var jättefint.

I eftermiddag ska jag på 3-timmars-kurs och göra presentkort, julkort och liknande. Och ikväll ska mamma och jag gå på teater och se Bitterfittan. Don't get me wrong, jag håller inte med om mycket av vad den kvinnan säger, har läst boken och den gjorde mig mest förbannad var och varannan minut. Men det är en bra bok ändå, även om man inte håller med. Jag och mamma har läst den båda två och vi hade mycket livliga diskussioner om saker och ting efteråt. Ska bli intressant att se hur de gjort den som teaterpjäs.

Imorrn är det England som gäller! Ska ta typ tusen läskiga tåg och grejer, men det går nog bra. Så just nu är jag ganska så lycklig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0