Filmtips: Saw



Halloween!
Tid att vidga vyerna och skrämma skiten ur varandra och sig själv.
Vad kan vara mer lämpligt än Saw-filmerna?

"Seriemördaren" Jigsaw följer en teori om att en människa som inte uppskattar sitt liv inte förtjänar att leva. Med detta som sitt mantra riggar han sina dödsfällor. Det går alltid att ta sig ur fällorna levande - men det kommer att bli smärtsamt. Hur mycket är en människa beredd att skada sig själv fysiskt och psykiskt för att överleva?
    När jag väl kom över den första skräcken och chocken över filmens brutalitet kunde jag börja förstå hur otroligt genomtänkt och välgjord den är. Trots att jag aldrig varit särskilt förtjust i skräckfilmer klarade jag mig igenom alla fyra filmer utan att spy eller gråta. Med det menar jag inte att det är direkt lättsmält, det är förmodligen det värsta jag sett i hela mitt liv, men det känns på något sätt ursäktbart eftersom det är så himla smart gjort.
    Helt klart värt att se om du vågar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0