Tvångstankar

Jag vill gå på BIO. Se Twilight nuuuu. Men i Visby går det bara tråk-filmer och när jag åker hem över första advent är Uppsala-biograferna stängda. Fan!

För några dagar sedan såg Jojje att jag höll på att skriva en lång lista på min dator och frågade vad jag höll på med. Jag insåg då hur konstigt det lät när jag skulle förklara vad det var. Det var en lista på alla böcker jag någonsin läst (som jag kommer ihåg, har sparat alla i Visual Bookshelf på Facebook), sorterade i olika kategorier. Jag vet inte varför jag gör sånna listor, jag bara vaknar på morgonen ibland och känner att jag måste. Plötsligt har jag ett otroligt behov av att kategorisera alla böcker jag har läst. Så det gjorde jag.

Kategorin Fiction blev 35 böcker.
Non-fiction, 16 böcker.
Books for kids and teens, 57 böcker.
Manga / comic collections / just for fun, 10 böcker, där finns det säkert många fler jag inte kommer ihåg.
Totalt 118 böcker.

86 av dem har jag läst på svenska.
36 på engelska.
13 av dem var skoluppgifter, resten läste jag frivilligt.

Om någon väldigt gärna vill läsa min lista finns den att ladda ner i PDF-format här.

Kommentarer
Postat av: Axel

Det var roligt ända tills du gav en länk till PDF-filen, då blev det sjukt roligt, haha!

2008-11-23 @ 16:44:09
URL: http://braxl.blogspot.com
Postat av: Lisa

Svar: Hahah, okej!? xD Ja, jag vet att jag är helt sjuk i huvet. :P

2008-11-23 @ 18:54:19
URL: http://donnerlisa.blogg.se/
Postat av: Edele

Älskar att göra sådana listor. :)

2008-11-26 @ 11:34:41
URL: http://edele.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0