Stöpa ljus

Jaha, jag glömde förstås att ta med kameran och fota våra vackra skapelser. 55:e året i rad var det i år som min familj stöpte, det är typ... väldigt många år. Vi gjorde både helt vanliga vita långa raka ljus, lite kortare ljus, grenljus med tre och fem grenar, och Rikards kompis Olle gjorde ett ljus som såg ut som ett S ungefär, fast med tre böjar tror jag. Det var fint.

Farfar lånade mig fyra böcker om analog fotografering. Så det blir väl min fortsatta nörd-läsning nu när jag är klar med "grafisk kommunikation" som jag lånade från skolan (ja Tomas, jag skrev faktiskt en recension på Visual Bookshelf... så töntig är jag).

Har tappat räkningen på hur många gånger jag lyssnat på Day & Age nu, förbereder mig på att recensera ordentligt. En del musik är ju sån, den måste liksom få sjunka in lite innan man kan uttala sig om den. Kan ju skriva imorrn på färjan. Måste upp tidigt och ta bussen, det är ju nästan mesigt hur snabbt den här helgen gick. Bloggar när jag kommer hem imorrn eftermiddag, see ya.

PS. Stort grattis till min multibegåvade frände Ulrika som fått klart sitt romanmanus och väntar svar från förlaget i februari. Jag håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0