Duktig

Åh vad jag har varit duktig idag, duktig duktig flicka som gjort duktiga saker (jag försöker verkligen inte övertyga mig själv om att jag är duktig). För idag har jag gjort skolarbete minsann, på en söndag och allt! Jag minns knappt hur det var att ha läxor och prov hela tiden, jag känner mig duktig bara jag gör någonting skolrelaterat utanför skolan. Inte för att jag blev klar med det jag hade tänkt, men jag började ju i alla fall. Åh, och så har jag gjort ett fint Fars Dags-kort i Photoshop till pappa, det blev han glad för. Duktiga Lisa. Usch vilket sjukt fult ord. Duktig. Man kan ju inte gå runt och vara duktig hela tiden heller.


Som belöning för att jag är en sån bra människa ska jag laga couscous och kolla på film. Jag känner hur beslutsångesten börjar komma krypande för jag har inte bestämt om jag ska fortsätta kolla på säsong 2 av Lost eller om jag ska se Amadeus igen. Vilken jag än tar kommer jag tycka att jag borde ha tagit den andra. Life is hard.

Anledningen till att jag skriver så meningslösa saker är väl att det är helg och jag försöker fly från alla meningsfulla saker som är så jobbiga. So bear with me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0