Livets stora frågor

Gaaah KOM IHÅG att på fredag avslöjas en av livets stora frågor! Nämligen vem i helvete som mördade den där snubben i "Kim Novak Badade Aldrig i Genesarets Sjö". Jag vill veta NU! Två dagar kvar! Här är artikeln jag skrev i höstas efter att ha träffat Håkan Nesser på bokens dag:
-----------------

Vem mördade Kanon-Berra? Gåtan avslöjas i december. Då har det nämligen gått 10 år sedan Håkan Nesser skrev Kim Novak Badade Aldrig I Genesarets Sjö, romanen med mordgåtan som lämnat oss svarslösa i ett decennie.


“Jag får flera mejl och brev varje vecka med samma fråga. Vem mördade Bertil Albertsson? Jag har inte berättat för någon, inte ens min familj. Den enda som vet är jag, och de som kan läsa ordentligt förstås”, säger Håkan Nesser på Bokens Dag i Visby.
   Men den 19 december har det gått 10 år sedan boken publicerades, och då tänker Håkan Nesser som utlovat avslöja mysteriet. SVT1 kommer på fredagskvällen att sända långfilmen Kim Novak Badade Aldrig I Genesarets Sjö från 2005. Direkt därefter följer en förklaring av författaren av vad som egentligen hände den där kvällen vid Genesarets Sjö.
   “Att leva utan att läsa är meningslöst, i min åsikt”, säger Nesser. “Titta på film kan till och med min hund göra, men det är bara människor som har ett språk. Läsningen gör oss till människor. Det är därför jag läser och även därför jag skriver. Själva poängen med att skriva är att ljuga och bli trodd. Kim Novak Badade Aldrig I Genesarets Sjö innehåller mer sanning än ni kanske tror, och det kommer ni att upptäcka den 19 december.”

Kommentarer
Postat av: Simone

:O Vem var det då?? Fast nej! Först måste jag läsa boken/se filmen....men när jag gjort det så säger jag till, och då måste du säga vem som var mördaren!

2008-12-21 @ 16:04:00
URL: http://truebreathing.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, ja det kan jag väl göra. :) Säg till när du sett/läst den bara. ;)

2008-12-21 @ 16:31:13
URL: http://donnerlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0