Julkärlek

Jag är mäkta imponerad, hela fyra personer tog sig tid att besöka min blogg på självaste julafton, fast jag inte ens gjorde det själv. Jag får lite julkärleks-vibbar. (Det går förresten att sätta ordet jul framför allting, har vi bestämt, substantiv som verb och adjektiv. Julkatt, julglad, julmat, juläta, julsprudla, jultrött.)

Men nu är julafton faktiskt över och det är äntligen slut på hemlisarna och man får berätta för alla vad man gav bort och vad man fick. :)





  • God Jul farmor och farfar: Jag gav två olika sorters te, varav den ena den klassiska Gotlänska Gutablandningen. Jag och lillebror gav tillsammans farmor en blomkruka med fina rosor på. Dessutom hade jag tillverkat kortet som satt på den gemensamma julklappen från hela familjen, madrassöverdrag.
  • God Jul lillebror: Fin choklad och temporary tattoos, samt svart hårfärg där själva färgningsbehandlingen medföljer och personligen genomförs av mig. Från mig, mamma och pappa tillsammans fick han ett asiatiskt brädspel som heter Go och verkar komplicerat.
  • God Jul mamma och pappa: Lisa Ekdal-album till mamma, soundtrack från Mamma Mia till pappa. Gemensamt fick de kärlekste, det egentillverkade albumet "Live från Slite Ishall" och champagne-glas som jag målat hjärtmotiv på med lackfärg.
  • God Jul ALLA: Hemmagjorda julgodisar av mandelmassa och blockchoklad.

  • Tack så mycket farmor och farfar: Jag fick en DVD som de beställt och specialgjort av sina gamla inspelningar med sin analoga filmkamera, vilken inkluderade mitt dop i Mikaelskyrkan, farmor som håller mig när jag var tre dagar gammal och filmer av mina kusiner när de var små. Paket två innehöll chokladhjärtan och presentkort på Lindex. Tack!
  • Tack så mycket lillebror: Jag fick en DVD-box med säsong 1 av LOST. Tack!
  • Tack så mycket mamma och pappa: Två böcker, en sjal, en mössa och krage eftersom min käke alltid blir iskall när jag går ut, en tvålkopp, ett pennskrin, Mamma Mia på DVD, Triss-lotter (ingen vinst, synd), väggkalender, tidningen Hjärngymnasik och två CD-skivor, varav den ena Brahms Requiem. Tack!
  • Tack till ALLA för den goda julmaten och för att ni är en underbar familj!

Vad fick ni i julklapp? :)
Fick ni till någon riktigt lyckad klapp till någon annan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0