Hej och hå

Jag har väl inte direkt växt upp med musik. Sådär som vissa säger, att de växte upp med Beatles eller vad det nu kan vara. Jag minns nästan ingen musik från min uppväxt, bara lite Spice Girls på lågstadiet.

Min första musikbedrift har jag dock fått återberättad för mig ett antal gånger. Jag var ett och ett halvt år gammal och pratade väl knappt ordentligt, men farfar lärde mig att sjunga Hej och Hå Jungman Jansson.

Jag minns den nästan fortfarande. Nästan.

Hej och hå Jungman Jansson
lalalalalalalalaa
sista natten rullat undan
lalalalalalalaaa,
lalalalalalalala,
har du kysst din mor på kinden,
har du druckit upp ditt brännvin så sjung hej och hå,
hej och hå!


Ett och ett halvt år gammal och redan musikaliskt geni. (Hur bäst är min farfar? Brännvin ffs!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0