Livsviktigt

Nu har jag anmält till Donationsregistret att jag vill donera mina organ och vävnader (om möjligt) efter min död. Lika bra det, så kanske man kan hjälpa någon stackars sate.

BRA att det finns ett sånt här lätt system att anmäla, så slipper ens anhöriga ta ställning om något skulle hända. Det är ju inte det första man vill tänka på när ens dotter/fru/mamma har avlidit.

livsviktigt.se kan man lätt anmäla om man vill eller inte vill donera efter sin död, så slipper någon annan bestämma åt dig. Det tar en minut och det går när som helst att ändra sig, senaste uppgift gäller. Bra va?



Kommentarer
Postat av: braxl

man måste inte vara myndig för det alltså?

2008-12-19 @ 21:00:19
Postat av: Lisa

Sv: Nopp, det stog att det inte fanns någon åldersgräns. Mina föräldrar verkade tycka att det var ett alltför viktigt beslut som jag inte borde få fatta själv som omyndig, men vi får väl se om bekräftelsen kommer. Förresten har min kompis Emma anmält sig, och hon är ju också 17.

2008-12-20 @ 20:23:10
URL: http://donnerlisa.blogg.se/
Postat av: EMilia

haha jag heter juh också marghareta!

2008-12-25 @ 19:26:17
URL: http://candiiilove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0