Vår busschaufför, vår busschaufför...


Jag blir så paranoid med bussar, eller resor överhuvudtaget. Man skulle kunna tro att det borde gå över nu snart, med alla resor med kommunala medel Gotland-Uppsala och Uppsala-England och allt, men det har det alltså inte. Varje gång jag går på en buss, tåg eller liknande tror jag att jag har gått fel. Ibland måste jag både kolla numret på platform, skylten vid tåget, skylten på tåget, avgångstid samt fråga en resenär eller konduktör om jag verkligen kommit rätt. Helt sjukt.

Bussen som går från Donner Klintehamn till Visby efter skolan har bara en liten skylt som det står "Endast Skolkörning" eller nåt på. Det verkar gå två bussar till Visby och två till Hemse, och jag kan inte för mitt liv förstå hur alla vet vilka som går var, eftersom de alltid är lite försenade och går på konstiga tider, men alla vet liksom. Första dagen gick jag på den första bussen som kom och frågade chauffören "du kör till Visby va?" Stackaren såg ut som han aldrig blivit tilltalad av en elev i hela sitt liv och inte kunde förstå var han annars skulle köra. Jag antar att alla normala människor frågar sina kompisar istället.

En annan grej, seriöst, hur mognar bananer typ tio gånger så snabbt när de ligger i en skolväska? De kan ligga hemma i en vecka och vara omogna, så stoppar man en i väskan på morgonen och på eftermiddagen är den övermogen. Hyper-växthus-väska eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0