Praktik: Dag 3

Idag publicerades tidningen (yay), vilket for alla pa The Chad innebar borjan pa en ny arbetsvecka mot den nya tidningen nasta onsdag. Med andra ord var alla lite mindre deadline-stressade och hade lite mer tid att hitta pa saker med praktikanter.

Pa formiddagen akte jag ut med en fotograf for att fota nagra voluntararbetare som stadade upp och skar bort vaxter i vad som ska bli en park, eller nat sant.. Pa eftermiddagen gjorde jag och en reporter en lite langre resa for att vara med pa ett mote med nagra lokala politiker som gjorde upp planer for nagon typ av gruvarbetaromrade. Lagom exalterande, men formodligen en ganska realistisk inblick i den journalistiska varlden.

I ovrigt ar vadret helt fantastiskt underbart. Sommar! Jag som var avundsjuk pa Emma som ska aka till Rom, men det ar jag inte langre, jag klarar mig valdans bra har. :) Jag trivs inte nar det blir supervarmt sa det har ar perfekt. Ett annat plus: jag har sett valdigt lite bjorkar i omradet, vilket forhoppningsvis innebar att jag kan ta mig lindrigt forbi allergisasongen i ar. Men jag har forstas en regal pase med inkop fran Apoteket med mig for att hjalpa till pa traven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0