Journalistik

För att sammanfatta min första vecka så kan jag väl säga att jag inte tror journalistik är min grej.

Först trodde jag bara att jag var lite blyg, men jag märkte på en gång när vi höll på med video och audioredigering, foto och fotoredigering samt det grafiska programmet för designen av varje sida i tidningen att det var det jag var intresserad av. Hela "reporter" grejen kändes bara stressig och jobbig och inte det minsta tillfredsställande. Den andra tjejen som praktiserade där läste journalism på universitetsnivå och var jättepepp på dom bitarna och kunde närapå ingenting om sånt som jag gillade.

Känns bra att veta det. Jag tror att jag kanske någon gång i framtiden skulle kunna hamna i att arbeta på en tidning, men jag vill definitift inte läsa journalism eller nåt sånt och sikta på den biten. Nej nej. Då har vi uteslutit det så nu känns det ännu mer rätt att sikta på universitetskursen Interaktiv Media. Det är ju det jag tycker är kul! Såklart är det nåt sånt jag ska göra! Nu vet jag det här så nu slipper jag sitta där om tio år och sucka och tänka att jag borde a blivit journalist istället.

Nu är det påsklovsvecka, så nu ska jag bara ta det lugnt, sedan är det dags för en vecka på Music Scene. Har man lite flyt kanske jag efter den kan antingen utesluta eller rikta in mig mot något ljud-relaterat? Måste faktiskt bestämma mig för om det är visuellt eller audio jag vill fokusera på.

Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Brax

tycker också att det är urskönt att kunna utesluta saker, jag ville bli jurist men så gick jag en 50p kurs i rättskunskap och det var... inte kul.



älskar din blogg! den lyser upp min dag

2009-04-04 @ 13:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0