Dag 1 på Leamington Primary School

Ååååhhh idag var jag hos förstaklassarna som är 5-6 år och HUR SÖTA SOM HELST. Seriöst, jag dör. De är värsta smarta och kan läsa och räkna jättebra och dom ville veta vad allt heter på svenska och höll mig i handen hela tiden när vi skulle gå någonstans och på pysselstunden gjorde en av dem ett kort till mig. AWH! En del var jätteblyga och en del jätteglada och en tjej hade skavsår och var ledsen och en tjej var hur bossig som helst och påminde plågsamt mycket om mig när jag var liten. Alla kallade mig "Miss" och jag kände mig som en jätte eftersom jag var dubbelt så lång som alla barn och ett huvud längre än de flesta lärarna. Sedan insåg jag att jag bara var 12 när småttisarna föddes och kände mig rätt liten.

Har kollat upp att jag kan köra på med min utbildning som jag tänkt mig eftersom det inte spelar någon roll vilken Degree man har om man senare vill läsa till lärare. Jag kan köra på 3 år med interaktiv media och om jag sedan ändrar mig en vecka, ett år eller ett decennium senare läser jag bara till lärar-året då och blir lärare! Perfa, jag kan hålla båda alternativen öppna.

Såg förresten på bilddagboken att Johanna och Sebastian har fått sin lilla dotter! Supergrattis! (se bild här)

PS. Oj vad jag pratar fjortis-språk idag märker jag, jag har väl återfunnit min tjejighet nu när jag köpt lite nya kläder och spenderat tid med mycket små människor som väcker vissa modersinstinkter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0