Röka

Inatt drömde jag att jag började röka, och det är inte första gången heller. Att jag smusslade med cigaretter, gömde dem, ljög, kände behovet som började komma krypande, smet ut för att röka medan rösten blev hesare och halsen torrare. 

Äh, jag som inte ens dricker kaffe. Om jag börjar röka en dag, skjut mig, för då står det illa till i mitt huvud. Jag fattar inte varför jag drömmer om rökning? Det är inte en mardröm heller, i min drömvärld är det ganska mysigt. Visst, jag skulle gärna börja röka, om det inte var för det lilla faktum att det är olagligt (tills jag fyller 18), skitdyrtluktar illa, är beroendeframkallande och fullt med gift så att man får cancer och dör. Men annars hade det varit trevligt. Om man gillar att vara fattig, illaluktande och död, alltså.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha!! Vad jag gillar din attityd på dina inlägg ibland:P

2008-11-14 @ 12:09:24
URL: http://zewerina.blogspot.com
Postat av: Axel

haha, gillar punchlinen, "om man gillar att vara död" :p

2008-11-14 @ 16:11:35
URL: http://braxl.blogspot.com
Postat av: Kristina

haha. eller hur :)

2008-11-21 @ 17:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0