Härlig är jorden

härlig är jorden
härlig är guds himmel
skön är själarnas pilgrimsgång
genom de fagra
riken på jorden
gå vi till paradis med sång.

Åh, jag saknar saknar saknar körmusik! Idag har vi kollat på Amadeus, och det riktigt skär i hjärtat över skönheten och över ånger att jag aldrig blev pianist eller  kompositör eller operasångare. I alla fall en liten stund, innan Logiska Lisa klampar tillbaka till mitt medvetande och påminner mig om att även om jag hade talangen till det så är det inget yrke att satsa på i nutidens samhälle. Ge mig sjuttonhundratalet! Eller åtminstånde sjuttiotalet! Vilket tid som helst där man förstod sig på riktig musik!

Musik och media. Media och musik.
De känns mer och mer nästan som synonymer till varandra.
Musiken är showbusiness. När slutade musiken vara konst?

Jag tror att det är dags för en ny liten a capella inspelning.
Konstnärliga Lisa längtar i sitt hjärta efter att få sjunga härlig är jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0