Lisa är glädjedödare som vanligt

Redan stirrar alla blivande studenter runt som små förvirrade höns och beställer studentmössor och studentkläder och studentvagnar och festlokaler och blaaahh blaaaahhh.. Jag fattar inte grejen, liksom. Det är ju minst fem månader kvar. Är det verkligen själva student-dagen som är viktigast? Borde de inte fokusera på vilka kurser de ska välja nu på slutspurten och var de ska ta vägen när de väl tagit studenten? Det skulle jag göra. Skit samma vad som händer på själva studentdagen.

Jag har aldrig varit någon entusiast angående det här med fester och vårbaler och diverse events. Det känns liksom grymt meningslöst att lägga en förmögenhet på designad studentklänning med matchande skor och smycken och dyraste studentmössan när man just är på gränsen att trilla ut ur gymnasietiden och in i den stora vida världen. Därute behövs väl alla resurser man har?

Studenten går över ganska snabbt. Resten av ditt liv gör det inte.

Kommentarer
Postat av: Brax

oj vad... deppigt

2008-12-11 @ 18:16:24
Postat av: Lisa

haha oj förlåt, jag skulle bara ventilera lite vem-fan-bryr-sig-känslor. :P

2008-12-12 @ 14:48:40
URL: http://donnerlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0